2014. február 9., vasárnap

The other Boleyn girl

És most jöjjön a film verzió. Csak akkor tudtam meg, hogy létezik egy filmváltozat is, miután megvettem a könyvet, de nyilván előbb az írott formával szerettem volna végezni.
Aztán, mikor már csak pár oldal maradt a könyvből már nem bírtam magammal, letöltöttem és megnéztem.
Áááá.... sajnos rossz volt (ez is).
Úgy tűnhet, hogy nagyon finnyás vagyok, pedig nem, csak egyszerűen nem sikerül jól feldolgozniuk ezt a történetet. A filmmel valószínűleg az a baj, hogy nincs elég ideje feldolgozni. (A könyvnek lett volna, csak ne az az írónő írta volna).

A címből nyilván mindenki következtet, hogy itt most nem  Annáról lesz szó, hanem Maryről. Ez a film elején elég jól is megy, legtöbbet ő van a  képernyőn. De aztán megváltozik és valahogy megint Anna lesz a főszereplő, így aztán végeredményben egyikük sem. 
Ami viszont igazán zavaró az a király és Anna kapcsolata. Mivel csak a fontosabb részeket, szinte vázlatpontokban van idejük megemlíteni ezért a cselekmény így néz ki:
- Na, Anna had d*****ak meg!
- Nem, itt van Katalin!
A király eltávolítja a királynőt.
- Na, Anna most már tényleg had d*****ak meg!
- Nem, nem vagyok a feleséged, válj el!
A király elszakad Rómától és elválik.
- Na, most megd****k!

Elnézést kérek az obszcén szavak miatt, de valahogy így érződött. Szerintem elég nevetséges. Igazából ez a legnagyobb problémám a filmmel. Az, hogy egyáltalán nem követték a  könyvet egyáltalán nem baj, sőt kifejezetten jó döntés volt (ők is érezték, amit én ;) ).


Natalie Portman-ben nem kell csalódni, Eric Bana is jó Henrik volt és Scarlett Johansson-ra sem lehet panasz, bár én nem szeretem őt. Akit esetleg érdekel játszik benne Eddie Redmayne és Benedict Cumberbatch is ;)!


Egy szó, mint száz igazából egy nézést abszolút megér, annak ellenére, hogy nem túl jó. De aki nem vonta bele magát annyira a történetbe, mint én és nem várt kétségbeesetten egy rossz könyv után, egy jó filmfeldolgozást, az lehet, hogy élvezni fogja.

Remélem legközelebb már egy pozitív ajánlóval jöhetek Nektek, már én is vágyom rá :D!

Lizy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése